hur ska det gå

Ibland kan jag fundera vad livet verkligen går ut på. Går det ut på att sträva efter att bli rik? Vad händer efter du har blivit rik då? Vad gör du då? Eller handlar livet bara om att man ska bli lycklig? Många har nog rätt olika åsikter om vad livet går ut på. Det jag tänker just nu om framtiden är att jag hoppas jag är lycklig det är prio 1. Och det är jag inte nu. Vad gör man då?
 
Eller jag vet inte faktiskt. När jag väl är lycklig så mår jag så bra i början men efter ett tag när man har mått bra så länge så kan det nästan sluta kännas. Samma sak med om man är ledsen eller känner sig nedstämd. När det blir en rutin av att må dåligt så känner man det inte till slut. Så jag vet inte hur jag mår längre. Det finns så många grejer att må dåligt över. Men rätt många grejer att må bra över också. 
 
Någonting jag har hört genom mina få år jag levt är att man ska vara positiv till allt. Men när allt det dära positiva liksom tas över, över den grymma negativaheten hur ska man forsätta sig motiverad? "Man ska tänka på barnen i afrika" Men även om barnen i afrika mår dåligt så har det ingenting med mig att göra. Jag kan inte göra nåt åt det och de kan inte göra nåt åt mina problem. Man måste nog börja sluta jämföra sig med alla här i världen. Det är okej att må dåligt. Det är många som inte insett det allt.
 
Jag hade en dålig period förra året också. Men då var det inte lika illa. Nu, när jag inte har kontakt med mina bästavänner som jag hade förr och jag har ännu en gång blivit dumpad av personen jag litade på mest och faktiskt satte högst upp på listan är det jobbigt. Det erkänner jag. Det finns alltid någon som har det värre. Men just nu, just idag och just ikväll, är det en sån kväll då jag bara vill vara isolerad. Eller åtminstonde försvinna ett tag så jag bara kan få tid att tänka och vara själv. Vad ska jag göra egentligen? Jag känner mig så krossad just ikväll och när man mår såhär dåligt och inte har någon att prata med så blir det ännu värre. Dock gillar jag inte att prata om mina känslor med mina kompisar men att bara få en extra lång kram kan betyda oerhört. Just ikväll vill jag ha en kram. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0